شفقنا ورزشی – باشگاه سپاهان بعد از اعتراض به حکم کمیته انضباطی فدراسیون در پرونده هوادار فقید ملوان، فعلاً دستگاه شوکی تحویل ایفمارک نخواهد داد. به گزارش شفقنا ورزشی به نقل از تسنیم، بعد از درگذشت مرتضی خائفی هوادار ملوان حین بازی این تیم شمالی مقابل سپاهان در هفته چهارم لیگ برتر، کمیته انضباطی در روز […]

شفقنا ورزشی – باشگاه سپاهان بعد از اعتراض به حکم کمیته انضباطی فدراسیون در پرونده هوادار فقید ملوان، فعلاً دستگاه شوکی تحویل ایفمارک نخواهد داد.

به گزارش شفقنا ورزشی به نقل از تسنیم، بعد از درگذشت مرتضی خائفی هوادار ملوان حین بازی این تیم شمالی مقابل سپاهان در هفته چهارم لیگ برتر، کمیته انضباطی در روز اول مهر ماه سال جاری آرای خود را در این پرونده صادر کرد. در بخشی از این حکم، باشگاه سپاهان به پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جریمه نقدی، خرید پنج دستگاه شوک اکسترنال (AED) و تحویل آن به مرکز پزشکی ایفمارک جهت توزیع مابین پنج باشگاه ورزشی فعال محکوم شد.

در ادامه مشخص شد تیم‌های هوادار، چادرملو، پرسپولیس و استقلال فاقد دستگاه شوک هستند. در این لیست دو باشگاه فاقد دستگاه و دو باشگاه با وجود تهیه وسیله در سال‌های گذشته با خرابی باتری آن روبه‌رو هستند. در این فقره خرابی باتری و نبود آن تفاوت زیادی ندارد. بنابراین به نظر می‌رسید حکم جدید کمیته انضباطی فدراسیون، مشکلات این باشگاه‌ها را رفع خواهد کرد.

اما بعد از صدور رأی اولیه، پیگیری تسنیم از باشگاه سپاهان نشان می‌دهد طلایی‌پوشان به حکم مذکور اعتراض کردند و با درخواست فرجام‌خواهی پرونده را به کمیته استیناف می‌برند. با این شرایط فعلاً خبری از تحویل دستگاه‌های شوک به ایفمارک و باشگاه‌های مذکور نیست.

همچنین باشگاه سپاهان بعد از اتفاقی که در بازی این تیم مقابل ملوان رخ داد، توجه خود را به مسائل امدادی سکوها افزایش داده است. تصاویر سکوهای فولادشهر پیش از بازی سپاهان – تراکتور در هفته ششم لیگ برتر و روز ششم مهر ماه سال جاری نشان‌دهنده استقرار امدادگران در سکوهای هواداران است. این اقدام به این دلیل صورت می‌گیرد که در صورت بروز حوادث پزشکی برای هواداران، وقت طلایی امدادرسانی از دست نرود.

هر چند در قانون و چک لیست امدادی مربوط به مسابقات هنوز حضور امدادگران روی سکوها تصریح نشده است، به نظر می‌رسد کمیته تدوین مقررات باید شرایط جدیدی برای پزشکان مسابقات، مسئولان کمیته پزشکی باشگاه‌ها، تجهیزات امدادی و امدادگران روی سکوها داشته باشد.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان , فدراسیون فوتبال ,

تیم فوتبال سپاهان اصفهان , فدراسیون فوتبال ,

 

+